D’EXCURSIÓ A LA SAGRADA FAMÍLIA!

El passat 27 de febrer els alumnes de 1r i 2n d’ESO vam anar a la Sagrada Família i al parc de la Ciutadella.

A les 8:00h ja estàvem preparats  per marxar cap a Barcelona, va ser un viatge tranquil i plàcid. Al voltant de 9:30h ja havíem baixat  de l’autobús. Abans d’entrar a la catedral vam esmorzar. El primer torn per entrar a la Sagrada Família seria pels de 1r d’ESO.

Abans d’entrar a la catedral ens van introduir el que faríem durant la visita i ens van distribuir en grups per poder fer unes activitats. Visitaríem les tres parts més importants: La façana de la passió, l’interior de la catedral i la façana del naixement.

Façana de la passió.

La façana de la passió representa l’última setmana amb vida de Jesús. Si seguies la façana horitzontalment, podies veure tots els actes de l’última setmana,  ordenats acabant per la crucifixió de Jesús.

Interior de la Sagrada Família.

Les formes de les columnes eren formes geomètriques com
binades. Les columnes representaven arbres  i les vidrieres, amb els seus diferents colors, representaven les diferentsestacions de l’any (amb colors càlids i freds). La idea de Gaudí era representar la  natura dins del temple.

Façana el naixement.

La façana del naixement és l’escena del naixement de Jesús amb Maria, Josep, els pastors, els Reis Mags i l’àngel. A la part esquerra de la façana es veu els capítols posteriors del naixement de Jesús que representen la fugida a Egipte davant l’amenaça de mort de Crist.

Al acabar la vista a la Sagrada Família, ens van convidar a gaudir l’experiència de visitar al museu de la catedral, situat al costat de la cripta on està enterrat el cos d’Antoni Gaudí.

Els professors van tenir la idea de fer un treball que començaríem allà i acabaríem a classe, la primera part del treball seria dibuixar a la nostra manera la Sagrada  Família.

Quan 2n d’ESO va sortir de la visita a la catedral, ens vam disposar a anar al Parc de la Ciutadella on vam dinar i vam tenir una estona lliure pe r estar al parc. A les 15:30h vam pujar a l’autocar i vam tornar cap a l’escola.

Va ser una experiència molt maca!